جانی آیو، طراحی ارشد سابق اپل با Airbnb همکاری می‌کند

جاناتان آیو که به خاطر فعالیت در زمینه طراحی آیفون‌های اپل مشهور است با شرکت Airbnb قراردادی چندساله امضا کرد.

برایان چسکی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت Airbnb در مصاحبه‌ای گفت که شرکت وی توانسته با طراحی ارشد سابق اپل، جاناتان آیو، قراردادی چندساله را به امضا برساند. هدف از چنین همکاری نیز طراحی محصولات و خدمات جدید Airbnb طی سال‌های آینده خواهد بود.

گفته می‌شود که جاناتان آیو پس از قطع همکاری با اپل، شرکتی خصوصی به‌نام لاوفرام (LoveFrom) را تأسیس کرد و حال، شرکت Airbnb با لاوفرام به مدیریت جاناتان آیو قرارداد همکاری بسته است. چسکی توضیح می‌دهد که از وظایف آیو علاوه بر طراحی محصولات و خدمات جدید، آموزش نیروهای بخش طراحی شرکت Airbnb نیز خواهد بود.

آنچه سبب شد که جاناتان آیو به شهرت قابل توجهی در حوزه فناوری برسد، مدیریت گروه طراحی اپل برای ساخت محصولاتی از سری آیفون، آیپد، مک بوک ایر و اپل واچ بود. آیو پس از همکاری با اپل به مدت بیش از 20 سال، نهایتا در سال 2019 از کوپرتینویی‌ها جدا شد تا شرکت خصوصی خود را تأسیس کند. اپل نیز با انتشار بیانیه‌ای رسما تأیید کرد که همکاری کوپرتینویی‌ها با جاناتان آیو و شرکت لاوفرام ادامه می‌یابد.

متاسفانه چسکی توضیح بیشتری نداده است که جاناتان آیو دقیقا روی طراحی چه محصولات و خدماتی فعالیت خواهد داشت. بااین‌حال، رسانه‌ها گزارش‌ می‌دهند که آیو روی طراحی و توسعه و درنتیجه بهینه‌سازی اپلیکیشن و وب‌سایت شرکت Airbnb فعالیت می‌کند و طی بازه زمانی قرارداد وی با شرکت Airbnb پروژه‌هایی ازجمله بازطراحی سیستم امتیازدهی سرویس‌دهندگان تکمیل می‌شود. Airbnb شرکتی بزرگ است که در زمینه کرایه‌ی مکان‌های اقامتی برای مسافران فعالیت دارد. اضافه شدن شخصی مانند جاناتان آیو نیز می‌تواند به هرچه بهتر شدن سرویس‌دهی شرکتی مانند Airbnb کمک شایانی کند.

درنتیجه بستن قرارداد چسکی با جاناتان آیو، الکس شلیفر که طراح ارشد شرکت Airbnb محسوب می‌شود سمتی پایین‌تر دریافت خواهد کرد و سمت شغلی فعلی وی به آیو سپرده خواهد شد. متاسفانه اطلاعات بسیار کمی در مورد قرارداد آیو با شرکت Airbnb به بیرون درز کرده و درواقع بسیاری از مفاد این قرارداد را نمی‌دانیم. در هر صورت انتظار می‌رود پیوستن آیو به وب‌گاه کرایه مکان‌های اقامتی Airbnb تأثیرات خود را طی ماه‌ها و سال‌های آینده نشان دهد.

پیوستن آیو به Airbnb در حالی رخ می‌دهد که شیوع بیماری کرونا تأثیر بسیار مخربی روی صنعت گردشگری گذاشته است و بسیاری از مناطق دنیا هنوز درگیر با ویروس COVID 19 هستند.


منبع engadget

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده