نسخه بتا رابط کاربری One UI 3.0 برای سری گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد

نسخه بتای رابط کاربری One UI 3.0 درحال‌حاضر برای سه کشور ایالات متحده، آلمان و هند منتشر شده است.

سامسونگ در نظر گرفته است که نسخه بتای رابط کاربری One UI 3.0 را برای دو گوشی هوشمند گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا منتشر کند؛ رابط کاربری که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید 11 طراحی و توسعه داده شده و نسخه‌ی آزمایشی آن به کاربران اجازه می‌دهد فرصتی برای بررسی جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل گوگل روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ داشته باشند.

بااین‌حال، شرکت کره‌ای نسخه بتا را دراختیار تعداد کاربران محدودی قرار داده است. درحال‌حاضر کاربران ایالات متحده، هند و آلمان قادر به دانلود و نصب رابط کاربری جدید سامسونگ هستند و انتظار می‌رود علاوه بر این سه کشور به‌زودی نسخه بتای رابط کاربری One UI 3.0 در نقاط دیگر دنیا دردسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتشار محدود چنین نسخه‌ای برای تنها سه کشور، اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا در برخی موارد، نسخه‌های بتا همراه‌با باگ‌هایی هستند که ممکن است به گوشی هوشمند آسیب وارد شود یا باگ‌ها در عملکرد تلفن هوشمند خلل ایجاد کنند. به همین دلیل نه‌تنها سامسونگ، بلکه شرکت‌های سازنده دیگر به‌صورت منطقه‌ای اقدام به انتشار آپدیت‌ها و نسخه‌های بتا می‌کنند تا در صورت وجود هرگونه مشکلی، به گوشی‌های هوشمند کمتری آسیب وارد شود.

گفته می‌شود که رابط کاربری One UI 3.0 تغییرات جالبی از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسخه پیشین به خود دیده است که این تغییرات در نسخه بتا نیز دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. برخی از تغییرات نسبت به نسخه پیشین رابط کاربری سامسونگ نیز ویژگی‌هایی هستند که در اندروید 11 معرفی شد و شرکت کره‌ای آن‌ها را همراه‌با رابط کاربری One UI 3.0 دراختیار کاربران قرار خواهد داد. ازجمله چنین ویژگی‌هایی می‌توان به محل مخصوص چت‌ها در قسمت اعلانات اشاره کرد.

در نسخه جدید رابط کاربری، ارتباط گوشی هوشمند کاربر با اکوسیستم سامسونگ نیز غنی‌تر خواهد شد؛ به‌نحوی‌که پشتیبانی از نسخه بی‌سیم سامسونگ دکس فراهم شده و همچنین دستگاه دراختیار کاربر می‌تواند با محصولات بیشتری از سری SmartThings شرکت کره‌ای همگام‌سازی شود؛ برای مثال می‌توان به زنگ‌های در هوشمند یا ابزارهای نظارت بر کودک اشاره کرد که کاربر را به محض به صدا در آمدن زنگ در یا گریه کردن کودک آگاه می‌سازند.

با وجود اینکه به لطف قلم استایلوس، سری گلکسی نوت 20 با دیگر مدل‌های گوشی‌های هوشمند موجود در بازار سامسونگ متفاوت هستند؛ اما مشخص نیست که آیا رابط کاربری One UI 3.0 از ویژگی‌های مختص به سری نوت 20 برخوردار است یا ویژگی بیشتری نسبت به دیگر محصولات سامسونگ دراختیار دارندگان تلفن‌های هوشمند سری نوت 20 قرار نمی‌گیرد.

درحالی‌که انتظار می‌رود رابط کاربری One UI 3.0 ویژگی‌های بیشتری برای نوت 20 و نوت 20 اولترا داشته باشد؛ اما مقام‌های سامسونگ هنوز واکنشی در این زمینه نشان نداده‌اند و درواقع در توضیحات نسخه بتا رابط کاربری جدید شرکت کره‌ای نیز اشاره‌ای به وجود امکانات بیشتر برای سری نوت 20 نسبت به محصولات دیگر سامسونگ نمی‌شود.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم که آیا نسخه بتا از رابط کاربری One UI 3.0 برای گوشی‌های هوشمند دیگر سامسونگ نیز در راه است یا خیر؛ اما انتظار می‌رود که از ماه دسامبر، آپدیت رسمی همراه‌با سیستم‌عامل اندروید 11 برای مدل‌های سری نوت 20 و احتمالا محصولات دیگر شرکت کره‌ای عرضه شود.


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده