واتساپ دو قابلیت جدید به پیام‌رسان خود اضافه می‌کند

به‌تازگی گزارشی از واتساپ منتشر شده است که از اضافه شدن دو قابلیت برای بهبود تماس گروهی و افزایش امنیت این پیام‌رسان خبر می‌دهد.

گفته می‌شود توسعه‌دهندگان واتساپ قصد دارند دو ویژگی جدید را به نسخه بعدی آن اضافه کنند. مورد اول برای کسانی که مرتباً تماس‌های گروهی را از دست می‌دهند جذاب خواهد بود، درحالی‌که احتمالاً مورد دوم به‌طور اختصاصی کاربران Google Pixel 4 را هدف قرار داده است.

یکی از افشاگران دنیای فناوری به‌نام WABetaInfo این اطلاعات را منتشر کرده است. به گفته‌ی او با انتشار این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند ازطریق یک درخواست جدید به تماس‌های گروهی که هنوز در حال انجام است وارد شوند. اگر یکی از مخاطبان کاربری را که اکنون دردسترس نیست به تماس گروهی دعوت کند، آن فرد پس از آنلاین شدن می‌تواند به درخواست او پاسخ دهد.

این ویژگی ظاهرا برای ساده‌سازی هرچه بیشتر تماس‌های گروهی فعال شده است. همچنین با فعال شدن آن، واتساپ ازلحاظ عملکردی به زوم و اسکایپ نزدیک‌تر می‌شود. کاربران این پیام‌‌رسان دیگر می‌توانند حتی اگر شروع یک تماس گروهی را از دست دادند، در بخشی از آن حضور داشته باشند.

در نسخه‌ی آینده واتساپ اندروید یک ویژگی اضافه خواهد شد که ابتدا به سیستم‌عامل iOS رسیده بود. قرار است در آینده‌ای نزدیک، نام بخش قفل اثرانگشتی به قفل بیومتریک تغییر کند. دلیل تعویض نام این بخش، اضافه شدن حسگر تشخیص چهره به روش‌هایی است که می‌توان به وسیله‌ی آن قفل واتساپ را باز کرد. عملکرد بخش امنیت این پیام‌رسان مشابه قبل باقی خواهد ماند. کاربران می‌توانند حالتی را انتخاب کنند که واتساپ به‌طور خودکار قفل شود و برای بازکردن دوباره‌ی آن از اثر انگشت یا چهره خود استفاده کنند.

این یک قابلیت بسیار خوب برای دستگاه‌هایی مانند سری پیکسل 4 است که به حسگر تشخیص صورت برای امنیت دستگاه اعتماد می‌کنند؛ گوگل تصمیم گرفته است که در بخش امنیتی این خانواده از حسگر اثر انگشت استفاده نکند. اکنون کاربران این دستگاه نیز می‌توانند امنیت بیومتریک را به پیام‌رسان واتساپ اضافه کنند. هنوز مشخص نیست که آیا روش‌های بیومتریک دیگری نیز برای بازکردن قفل به واتساپ اضافه می‌شوند یا فعلا می‌توان تنها از اثر انگشت و چهره استفاده کرد.

هنوز هیچ بازه‌ی زمانی برای دردسترس قرار گرفتن قابلیت جدید واتساپ اعلام نشده است اما به‌نظر نمی‌رسد که باید زمان زیادی برای آن‌ها منتظر بمانیم. نظر شما کاربران همدیگه درباره‌ی قابلیت‌های جدید واتساپ چیست؟


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده