مراقب باشید! فریب نام تجاری و برندهای مطرح در صفحه اول گوگل را نخورید

کارشناس‌فنی پنج‌شنبه 1399/07/24
مراقب باشید! فریب نام تجاری و برندهای مطرح در صفحه اول گوگل را نخورید

حقیقت این است که خرید وبسایت مانند خرید پوشاک یا جواهرات نیست که قیمت آن وابستگی زیادی به نام تجاری داشته باشد.
برخی شرکت‌های طراحی سایت به‌واسطه سابقه‌ی بیشتر، برند مطرح‌تری دارند و برخی نیز از طریق هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی، در لینک‌های ابتدایی جستجوی گوگل قرار گرفته‌اند. البته اشاره‌ی ما به همه‌ی شرکت‌های طراح وبسایت حاضر در صفحه اول جستجوی گوگل یا همه‌ی شرکت‌های قدیمی نیست.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که برخی شرکت‌ها به‌واسطه‌ی سابقه‌ی بیشتر و نام تجاری مطرح و همچنین با اتکا به تعداد بالای مشتریان، قیمت‌های گزافی را برای طراحی یک سایت ساده اعلام می‌کنند. در حال حاضر قیمت طراحی یک سایت اختصاصی ساده‌ی شرکتی نباید از 4.000.000 تومان فراتر رود. اما برخی از این شرکت‌ها مبالغ چندین برابر را به بهانه‌های مختلف از مشتریان خود دریافت می‌کنند.
معمولاً شرکت‌های طراحی سایت قدیمی‌تر، همچنان از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌کنند به‌دلیل این‌که به‌روزرسانی و همسان‌سازی مجدد تمام بخش‌های سازمان با سیستم‌های جدید، هزینه‌ی بسیار هنگفتی خواهد داشت. از طرف دیگر، بزرگ بودن شرکت، لزوماً به معنی حرفه‌ای‌تر بودن بلکه طبق تجربه‌ی اکثر کاربران، هرچه شرکت طراحی بزرگ‌تر و قدیمی‌تر باشد و مشتریان بیشتری داشته باشد، به همان اندازه پشتیبانی ضعیفی خواهد داشت. چراکه پاسخگویی به مشکلات مشتریان، زمان زیادی را طلب می‌کند و ممکن است برای یک تغییر یا رفع اشکال ساده مدت‌ها در صف انتظار بمانید!