اپلیکیشن Messages گوگل به قابلیت Verified SMS مجهز می‌شود

قابلیت جدید «پیامک تأییدشده» برای محافظت از گوشی در برابر پیامک‌های اسپم و حملات فیشینگ در  اپلیکیشن Messages گوگل در دسترس قرار گرفت.

جدیدترین نسخه‌ی بتا از نرم‌افزار Messages گوگل قابلیت «پیامک تأییدشده» را به‌همراه دارد؛ این قابلیت از گوشی فرد دربرابر پیام‌های متنی اسپم یا حملات فیشینگ محافظت می‌کند.

قابلیت پیامک تأییدشده  اوایل امسال در نسخه 4.2 به اپلیکیشن Messages اضافه شده بود؛ اما مشخص نبود که چگونه با تمام شماره‌های تلفن کار می‌کند. با این حال به‌نظر می‌رسد که قابلیت پیامک تأیید شده در جدیدترین نسخه‌ی Messages ارائه شده و بنا به‌گفته‌ی Android Police به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود. گفته می‌شود که این قابلیت تنها با کسب‌وکارهایی کار می‌کند که شماره‌ی آن‌ها در گوگل ثبت شده باشد.

روند صدور تاییدیه با اختصاص یک کد هش به دستگاه (براساس شماره تلفن کاربر، شماره تماس آن کسب‌وکار و سپس محتوای پیام) انجام می‌شود. این کدهای هش به‌صورت محلی در دستگاه ایجاد شده و برای مقایسه با کد کسب‌وکار مربوطه به گوگل ارسال می‌شوند تا در صورت داشتن پیامکی تأیید شده، پردازش شوند.

قابلیت پیامک تائید شده گوگل messages

قابلیت پیامک تائید شده گوگل messages

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی عکس کلیک کنید

پس از این مراحل، پیام یک آیکون «تأییدشده» را نشان خواهد داد تا معلوم شود که پیام قابل اعتماد بوده و از طرف همان شخص موردنظر ارسال شده است. پس از آن می‌توان از صحت پیامک اطمینان حاصل کرد.

هنگامی که قابلیت پیامک تأییدشده روشن باشد و شما از مشاغل تأیید شده در گوگل پیامی دریافت کنید، گوگل آن پیام را به یک کد اعتباری غیر قابل خواندن در دستگاه شما ترجمه می‌کند. سپس کد را با کدهای اعتباری ارسال شده توسط کسب‌وکار مقایسه می‌کند. اگر این کدها با کد پیام مطابقت داشته باشند، گوگل تأیید می‌کند که محتوای پیام توسط آن کسب‌وکار ارسال شده است؛ سپس اپلیکیشن Messages به شما اطلاعاتی درباره‌ی آن کسب‌وکار، مانند لوگو با آیکون «تأییدشده» نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که گوگل پیام‌های کاربر را نمی‌بیند؛ بلکه از شماره تلفن او برای ایجاد کدهای اعتباری استفاده می‌کند. این قابلیت جدید در حال حاضر فقط در چند کشور از جمله ایالات‌متحده در دسترس بوده و گزارش‌هایی از دسترسی آن در لهستان و هند نیز به دست آمده است. قابلیت پیامک تأیید شده در نسخه‌ی بتا v5.3.075 اضافه شده است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی وارد نسخه‌های پایدار Messages خواهد شد.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده