قابلیت ویدیویی تصویر در تصویر در بروزرسانی جدید فایرفاکس

موزیلا دیروز به‌روزرسانی Firefox 71 را برای همه کاربران ارائه کرد. این به‌روزرسانی جدید با پشتیبانی از قابلیت‌های جدیدی چون قابلیت ویدئویی Picture-in-Picture (تصویر در تصویر) در ویندوز همراه است.

نسخه‌ی جدید فایرفاکس، یعنی فایرفاکس 71 با قابلیت ویدئویی Picture-in-Picture این امکان را به کاربران می‌دهد هنگامی‌که در حال تماشای ویدئو هستند، بتوانند در زبانه‌ای دیگر جست‌وجو کنند. درواقع بدون آنکه به توقف نمایش ویدئو مجبور شوند، می‌توانند به کارهای دیگر در زبانه‌های مختلف بپردازند و به‌طور هم‌زمان ویدئو خود را نیز تماشا کنند.

برای استفاده از این قابلیت ویدئویی تصویر در تصویر در فایرفاکس کافی است ماوس خود را روی ویدئو بکشید تا گزینه‌ی آبی کوچک Picture-in-Picture را ببینید. سپس روی این گزینه کلیک کنید تا پنجره جدید شناور بازشود. درنهایت، می‌توانید هنگام کار در سایر برگه‌ها، تماشای ویدئو خود را نیز ادامه دهید. فایرفاکس این ویژگی جدید Picture-in-Picture را در ژانویه سال 2020 برای کاربران MacOS و Linux نیز ارائه خواهد کرد.

فایرفاکس

از دیگر قابلیت‌های جدید Firefox 71 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود عملکرد Lockwise برای مدیریت رمز عبور یکپارچه: اکنون فایرفاکس زیردامنه‌ها را به رسمیت می‌شناسد و ورود به سیستم دامنه را از Lockwise تکمیل می‌کند. همچنین، قابلیت Firefox Monitor هرگونه خطری برای حساب‌های آنلاین کاربران را اعلام خواهد کرد و اگر اطلاعات شخصی کاربران به‌خطر بیفتد، با نمایش اعلان‌هایی کاربر را باخبر می‌کند.
  • حفاظت از ردیابی پیشرفته: نمایش اعلان در زمان مسدودسازی بلوک‌های رمزنگاری‌شده و محافظت دربرابر ردیابی‌های مسدود‌شده از دیگر قابلیت‌های فایرفاکس جدید است.
  • رمزگشایی MP3 بومی در سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس و مک

فایرفاکس اعلام کرده است در سال‌های اخیر، فقط روی حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز و قابلیت‌هایی چون مسدود کردن کوکی‌های ردیابی ثالث و رمزگذاری آن به‌صورت پیش‌فرض را ارائه کرده است. همچنین قابلیتی برای نمایش گزارشی از ردیاب‌ها در اختیار کاربران قرار گرفت تا کاربران این ردیابی‌ها را بشناسند.

فایرفاکس

به‌گفته‌ی موزیلا، تا امروز بیش از یک‌تریلیون درخواست ردیابی وب‌سایت‌های مختلف را فایرفاکس مسدود و این مرورگر از حریم خصوصی کاربران محافظت کرده است. این شرکت اعلام کرده است همواره کوشیده به مردم در کنترل بیشتر زندگی آنلاینشان کمک کند.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده