دو سوم از کارت‌های گرافیکی فروخته‌شده انویدیا از خانواده RTX هستند

مدیران انویدیا در رویداد سالانه‌ی فناوری Credit Suisse ادعا کردند که دو سوم از پردازنده‌های گرافیکی شرکت، از خانواده‌ی RTX هستند.

انویدیا در کنفرانس Credit Suisse سال 2019 حضور دارد و در رویدادهای اختصاصی، آماری از عملکرد خود خصوصا در بازار پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی ارائه می‌کند. آن‌ها اطلاعاتی از روند محصولات و فروش را به تحلیل‌گران حاضر در کنفرانس ارائه کردند. همچنین برای اولین‌بار، آمار سهم فروش شرکت از کارت‌های گرافیک مبتنی بر RTX منتشر شد که تعجب برخی از کارشناسان و کاربران را به‌همراه خواهد داشت.

کاربران و کارشناسان دنیای سخت‌افزار همیشه این سؤال را داشتند که سری RTX مبتنی بر معماری Turing از خانواده‌ی انویدیا، تا چه میزان موفق به جذب کاربر و مشتری شده است. باتوجه به قیمت میانگین فروش بالاتر آن‌ها، پیش‌بینی درآمد بیشتری در خانواده‌ی جدید می‌شد. به‌هرحال انویدیا اکنون به سؤال کارشناسان پاسخ داده است و ظاهرا آن‌ها در جذب علاقه‌ی مشتریان موفق بوده‌اند. کالت کرس، مدیر مالی انویدیا در سخنرانی خود به آمار فروش کارت‌های گرافیک مبتنی بر RTX اشاره کرد:

دوسوم از بردهایی که ما در بازار دسکتاپ ارائه می‌کنیم، با قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) عرضه می‌شوند. ما از پذیرش مناسب بازار خوشحال هستیم و البته قطعا فضای بیشتری برای رشد داریم. کارت‌های ما نیاز بازار را در دسته‌های قیمتی متنوع و برای انواع گیمرها رفع می‌کنند. امروز مشتریان می‌توانند کارت‌های مجهز به رهگیری پرتو راز از 100 تا 1000 دلار در بازار خریداری کنند.

از نظر ما رهگیری پرتو در آینده پایه‌های صنعت بازی و خصوصا بازی در کامپیوترهای شخصی را شکل می‌دهد. من تصور می‌کنم که اکنون در مراحل ابتدایی هستیم. حجم محصولات مبتنی بر رهگیری پرتو که در آینده می‌بینیم، نه‌تنها روی بازی با کامپیوتر شخصی و کنسول‌های بازی، بلکه روی کل بازار بازی تأثیر خواهد داشت.

ادعای مدیران انویدیا تمامی شایعه‌ها را پیرامون عملکرد ضعیف مالی یا عدم توانایی در جذب مشتری خانواده‌ی RTX حذف می‌کند. اگر دو سوم از بردهای تولیدکننده‌ی بزرگی همچون انویدیا مجهز به رهگیری پرتو هستند، آینده‌ی خوبی در انتظار این قابلیت خواهد بود.

rtx

انویدیا: فروش کارت‌های گرافیکی گران‌قیمت در اولویت نیست

حاضران در کنفرانس Credit Suisse از مدیران انویدیا درباره‌ی تمرکز بر فروش مشتریان حرفه‌ای و گران‌قیمت سؤال پرسیدند. به‌هرحال کارت‌های RTX قیمت بالایی دارند و هر کاربری توانایی خرید آن‌ها را نخواهد داشت. اگر RTX بخواهد به تمرکز اصلی توسعه و فروش انویدیا تبدیل شود، باید میانگین قیمت فروش کاهش پیدا کند. یکی از تحلیل‌گران حاضر در جلسه از کولت درباره‌ی این استراتژی پرسید و او پاسخ داد:

میانگین قیمت فروش اهمیت بالایی دارد، اما فراموش نکنید که ما مجموعه‌ای کارت‌های گرافیک مناسب انواع گیمرها داریم. ما قصد نداریم تنها در لبه‌ی بالایی و قسمت حرفه‌ای صنعت متمرکز باشیم. ما می‌خواهیم هر کاربر علاقه‌مند به بازی را به بازار اضافه کنیم. امروز می‌بینیم که گیمرها از نوجوانی به بازار وارد می‌شوند و تا دهه‌ی 40 زندگی به فعالیت در آن ادامه می‌دهند.

انویدیا پورتفولیوی متنوعی از محصولات دارد و گیمرها انتخاب‌های گوناگونی در پیش‌ روی خود می‌بینند. ما سعی داریم که بخش حرفه‌ای بازار را به‌خوبی حفظ کنیم، چون آن‌ها کاربرانی هستند که در طراحی آینده‌ی صنعت بازی و ابزارهای مورد نیاز آن به ما کمک می‌کنند.

پاسخ مدیر مالی انویدیا عجیب نیست و رویکردهای قبلی شرکت هم نشان‌دهنده‌ی تمرکز بر همه‌ی بخش‌های بازار بوده‌اند. به‌هرحال آن‌ها روی همه‌ی دسته‌های قیمتی متمرکز هستند و شاید تنها سطح تمرکز در دسته‌های گوناگون متفاوت باشد. به‌هرحال اظهارنظر شرکت نشان می‌دهد که تمرکز کامل روی محصولات پرچم‌دار و گران‌قیمت، اولویت اول انویدیا نیست.

rtx 2060

انویدیا: ما از چالش‌های زنجیره‌ی تأمین اینتل ضربه نخوردیم

یکی از تحلیل‌گران سوالی از مدیر مالی انویدیا در ارتباط با تأثیر چالش زنجیره‌ی تأمین اینتل پرسید. از آن‌جایی که عموما پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با پردازنده‌های مرکزی اینتل ترکیب می‌شوند، پیش‌بینی می‌شد که کمبود محصولات اینتل در بازار به انویدیا نیز ضربه وارد کند. کولت در پاسخ به سؤال مذکور گفت:

بحث پیرامون کمبود کلی پردازنده‌های مرکزی در بازار، عمری نزدیک به یک سال دارد. تا آنجا که به یاد دارم، ما در بازارهای دسکتاپ و لپ‌تاپ بیشتر در دسته‌ی بالارده با تقاضا روبه‌رو هستیم. درواقع شرکای تجاری ما دسته‌ی حرفه‌ای محصولات را هدف قرار داده‌اند؛ درنتیجه فصل گذشته هیچ تأثیر قابل‌توجهی از کمبود کلی پردازنده در بازار دریافت نکردیم. برای فصل چهارم سال نیز با همان رویکرد قبلی و طبق برنامه‌ها پیش می‌رویم.

پاسخ کولت برای علاقه‌مندان بازار سخت‌افزار عجیب نیست. وضعیت اخیر بازار نشان می‌دهد که پردازنده‌های رایزن اکنون به‌خوبی با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا ترکیب شده و در محصولات استفاده می‌شوند. درنتیجه هرجا که اینتل با کمبود محصول روبه‌رو باشد، جایگزینی از خانواده‌ی AMD برای آن وجود دارد. به‌هرحال خبر تأثیر نگرفتن انویدیا از کمبود پردازنده‌های اینتل در بازار، برای سهام‌داران شرکت نیز خوشحال‌کننده به‌نظر می‌رسد.

منبع wccftech

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده