شهربازی در ژاپن بسته‌ای خاص برای افرادی آماده کرده است که دوست دارند هم‌زمان کار و تفریح را تجربه‌ کنند.

اکنون چندین ماه است که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و زندگی مردم را تغییر داده است. وضعیت پیش آمده به‌دنبال شیوع این بیماری باعث شده است که بعضی از رفتارهای ما تغییر کنند. از استفاده طولانی‌مدت ماسک تنفسی گرفته تا تحصیل در خانه، همگی به‌دلیل وجود کرونا در جهان است. یکی از موضوعات در بسیاری از کشورها دورکاری کارمندان است. در‌این‌میان، خبری از ژاپن منتشر شده که توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به‌خود جلب کرده است.

فشار به‌وجود‌آمده از همه‌گیری کرونا باعث شده است که روش‌های جدیدی برای انجام بعضی از کارها پیشنهاد شود؛ اما ژاپن این‌بار روشی ارائه کرده‌ است که احتمالا هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردید. پارکی در این کشور پیشنهاد جدیدی با تم کار در خانه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

هفته‌ی گذشته، شهربازی‌ای واقع در توکیو به‌نام یومیوریلند ارائه‌ی بسته‌ی جدید به‌نام Workcation را شروع کرد. اسم این پکیج از دو کلمه Work و Vacation تشکیل شده است که به‌ترتیب به‌معنای کار و تفریح هستند. درحقیقت، مسئولان شهربازی یومیوریلند قصد دارند تجربه‌ی جدید از کار و تفریح به مشتریان خود ارائه دهند.

در بسته‌ی ارائه‌شده‌ی آن‌ها، می‌توانید با استفاده از لپ‌تاپ درکنار استخر یا حتی درون چرخ‌وفلک به کارهای خود برسید؛ زیرا در همه‌ی نقاط به اینترنت وای‌فای دسترسی خواهید داشت. درواقع برای کار در این محل، تنها به یک لپ‌تاپ نیاز دارید.

با پرداخت 1،900 ین (18 دلار یا 14 پوند) در روزهای هفته می‌توانید از امکانات بسته Workcation استفاده کنید که غرفه‌های کنار استخر و یک ساعت حضور در چرخ‌و‌فلک را نیز شامل می‌شود. مانند سایر کشورهای پیشرفته، اکثر نیروهای کار ژاپن نیز از مارس به‌بعد دورکار شدند. در ماه جون، دولت از مشاغل درخواست کرد که حداقل برای 70 درصد از کارکنان خود شرایط دورکاری را فراهم کند. ماه آگوست، روئیترز نظرسنجی‌ای انجام داد که نشان می‌داد 65 درصد از مشاغل کارکنان خود را به کار از راه دور تشویق می‌کنند.

شرکت تجهیزات رایانه‌ای فوجیستو (Fujistu) نیز مانند توییتر، 80 هزار نفر از کارمندان خود را برای همیشه دورکار کرده است. آمار منتشرشده از مرگ‌ومیر کشور ژاپن نشان می‌دهد که این کشور توانسته است کرونا را به‌خوبی کنترل کند و بر‌اساس اطلاعات منتشر‌شده، از هر 100 هزار انسان در این کشور حدودا یک نفر فوت می‌کند. این رقم بسیار کمتر از 65 مرگ در بین 100 هزار انگلیسی است. این آمار برای ایالات متحده و آمریکای‌جنوبی بدتر است؛ زیرا در این دو منطقه به‌ازای هر 100 هزار انسان به‌ترتیب 67 و 73 نفر جان خود را از دست می‌دهند. در ژاپن، تنها 92 هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که از این افراد 1،670 نفر فوت کرده‌اند.

پس از یک روز کاری در یومیوریلند، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اضافی به مناطق تفریحی پارک بروید. البته هنگامی که روی ترن هوایی هستید، مراقب باشید؛ زیرا بر‌اساس قوانین ژاپن، در دوران کرونا کسی حق جیغ‌زدن روی این وسیله را ندارد. دیدگاه شما کاربران همدیگه درباره‌ی روش جدید کار در این شهربازی چیست؟


منبع CNET

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده