ردمی 9A و ردمی 9C گوشی‌های جدید شیائومی هستند که دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارند و از باتری 5٬000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. 

ردمی، زیربرند نام‌آشنای شیائومی، در اوایل ماه جاری میلادی از گوشی ردمی 9 پرده‌برداری کرد. ردمی 9 گوشی هوشمندی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و سخت‌افزار مناسب است که به‌خوبی کارهای روزمره‌ی کاربران را انجام می‌دهد. ردمی در همین راستا به‌تازگی دو عضو دیگر نیز به خانواده‌ی ردمی 9 اضافه کرده است: ردمی 9 ای (Xiaomi Redmo 9A) و ردمی 9 سی (Xiaomi Redmi 9C). شیائومی مدعی است که ردمی 9A و ردمی 9C «استانداردی جدید برای گوشی‌های اقتصادی تعیین می‌کنند».

ردمی تاکنون مشخصات فنی کامل دو گوشی موردبحث را با رسانه‌ها در میان نگذاشته و صرفا از هر کدام یک تصویر منتشر کرده است. این شرکت با انتشار پستی جدید در فیسبوک، قابلیت‌های کلیدی گوشی‌های جدید را اعلام کرد. بر همین اساس ردمی 9A شیائومی دارای تراشه‌ی هلیو G25 است و دو گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد.

ردمی 9A به‌منظور به‌تصویر کشیدن محتوای بصری به صفحه‌نمایشی 6/53 اینچ با بریدگی قطره‌ای‌شکل مجهز شده است که از وضوح 720p بهره می‌برد. ردمی 9A شیائومی همچنین دارای باتری 5٬000 میلی‌آمپرساعتی است. در گوشی ردمی 9A از دوربین یگانه با حسگر 13 مگاپیکسلی استفاده شده است. به‌علاوه این گوشی در پنل جلویی خود از دوربینی با حسگر 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. 

ازطرفی ردمی 9C را داریم که برای پردازش کارهای مختلف به سیستم-روی-چیپ هلیو G35 مدیاتک مجهز شده است و از دو گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در ردمی 9C همچون ردمی 9A شاهد صفحه‌نمایشی 6/53 اینچ با وضوح HD پلاس و بریدگی قطره‌ای‌شکل هستیم. در این گوشی نیز از باتری با ظرفیت 5٬000 میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. شباهت دیگر بین دو گوشی، بهره‌مندی از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

در ردمی 9C نیز از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌شود، اما برخلاف ردمی 9A که از دوربین یگانه استفاده می‌کند، ردمی 9C به دوربین سه‌گانه مجهز شده است. در حال حاضر نمی‌دانیم که به‌غیر از دوربین 13 مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر با چه هدفی در گوشی گنجانده شده‌اند. احتمالا یکی از آن‌ها دارای لنز فوق عریض و دیگری دارای لنز تله‌فوتو باشد یا این‌که به‌منظور عمق‌سنجی صحنه‌ها مورداستفاده قرار گیرد. در پنل پشتی ردمی 9C از حسگر اثر انگشت استفاده شده است؛ قابلیتی که در 9A دیده نمی‌شود.

قیمت گوشی شیائومی ردمی 9A برابربا 85 دلار خواهد بود، درحالی که مدل 9C با قیمت 100 دلار در دسترس قرار می‌گیرد. از قرار معلوم شیائومی قصد دارد ردمی 9A را روز هفتم ژوئیه 2020 (17 تیر 1399) روانه‌ی بازار مالزی کند. تاریخ عرضه‌ی ردمی 9C برای اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) تعیین شده است.

شما کاربران همدیگه چه دیدگاهی درمورد گوشی‌های جدید شیائومی دارید؟

منبع gsmarena

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده