دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات می‌گوید افزایش شفافیت در فعالیت کسب‌وکارهای مجازی در دستورکار دولت قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

ایسنا در گزارشی از فدراسیون فاوا به صحبت‌های اخیر رضا باقری‌اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، اشاره کرد که شفاف‌ترشدن فعالیت کسب‌وکارهای مجازی را از اولویت‌های مهم دولت می‌داند. قانونمند و شفاف کردن فعالیت کسب‌وکارهایی که به‌‌دلیل موانع ثبت رسمی، زیرزمینی فعالیت می‌کنند، یکی از دلایل تلاش برای شفاف‌سازی بیشتر کسب‌وکارهای مجازی عنوان شد.

رضا باقری‌اصل در مصاحبه‌ای درباره‌ی برنامه‌های شفاف‌سازی گفت:

در‌حال‌حاضر، مصوبه‌ای برای تخصیص کد کارگاه به تمام کسب‌وکارهای مجازی براساس محل اقامت قانونی یا به‌صورت مشترک با دیگر کسب‌وکارها در شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شده ‌است. بدین‌ترتیب، کسب‌وکارهای مجازی و تجارت الکترونیک می‌توانند با ارائه‌ی کدپستی آدرسی مشترک با سایر شرکت‌ها یا محل اقامت قانونی، کد کارگاه کسب‌وکار خود را دریافت کنند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات درادامه می‌گوید پیاده‌سازی برنامه‌ی مشابه برای سایر کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری به تصویب شورای عالی کار نیاز دارد. البته طبق گفته‌ی او، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی هم از مصوبه‌ی جدید حمایت می‌کند و احتمالا برنامه‌ها در شورای عالی به‌سرعت پیش برده خواهد شد.

ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک از راهکارهایی است که برای سهولت در ثبت قانونی و شفاف‌سازی فعالیت کسب‌وکارها پیاده‌سازی می‌شود. باقری‌اصل در توضیح مزیت این راهکار گفت:

یکی از مسائلی که هیئت‌دولت و وزرای ذی‌ربط بر آن تأکید کرده‌اند، افزایش شفافیت در فعالیت کسب‌وکارهای مجازی است. حاکمیت علاقه‌مند است بسیاری از کسب‌وکارهایی که به‌دلیل موانع ثبت رسمی، زیرزمینی و غیرنظام‌مند فعالیت می‌کنند، رسمی و شفاف فعالیت خود را ثبت کنند. ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک و بدون نیاز به کدپستی یکتا مانعی بزرگ و هزینه‌ای سربار برای اجاره‌ی دفتر را از جلو پای کسب‌وکارهای نوپا برای ثبت رسمی کسب‌وکارهایشان برمی‌دارد.

اجرای مصوبه‌‌ی یادشده نیازمند طی مراحل اداری و ابلاغی است. باقری‌اصل پیش‌بینی می‌کند تا یک یا دو ماه آینده، مصوبه به مرحله‌ی اجرایی برسد و کسب‌وکارها امکان استفاده از مزایا را بیابند.

منبع isna

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده