توقف تولید پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس‌ال گوگل غیرمستقیم نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد به‌زودی پیکسل 4a را معرفی و عرضه کند.

گوگل در اطلاعیه‌ای که دراختیار رسانه‌ی اندرویدپلیس قرار داده، می‌گوید تولید گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3 ای ایکس ال (Google Pixel 3a XL) را برای همیشه متوقف کرده است. از مدتی پیش، امکان تهیه‌ی این گوشی‌ها در فروشگاه آنلاین گوگل شعبه‌ی آمریکا غیرممکن شد. درواقع، هنگامی‌که کاربران وارد صفحه‌ی محصولات می‌شدند، عبارت «اتمام موجودی» را مشاهده می‌کردند. با‌این‌حال، اگر اکنون به سایت گوگل بروید،‌ عبارت «‌دسترس‌ناپذیر» توجه شما را جلب خواهد کرد.

فردی به‌نمایندگی از گوگل در گفت‌و‌گو با اندرویدپلیس اعلام می‌کند این شرکت تمامی موجودی گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس‌ال را فروخته است. البته شماری از شرکای تجاری گوگل همچنان این گوشی‌ها را دارند و به فروش آن‌ها تا زمان اتمام کامل موجودی ادامه می‌دهند. بدین‌ترتیب، گوگل ازطریق اطلاعیه‌ی خود از پایان کار پیکسل 3a و 3a ایکس‌ال خبر می‌دهد. 

در بیانیه‌ی گوگل می‌خوانیم: «موجودی فروشگاه گوگل به‌پایان رسیده و پیکسل 3a کاملا فروخته شده است. افرادی که همچنان به تهیه‌ی پیکسل 3a علاقه‌مند هستند، [بهتر است بدانند] این محصول تا زمان تمام‌نشدن موجودی آن‌ها، ازطریق برخی از شرکای تجاری ما دردسترس قرار دارد.» کاربران درصورت تمایل، می‌توانند هم‌اکنون گوشی‌های مذکور را ازطریق وب‌سایت آمازون بخرند. در این فروشگاه، پیکسل 3a با قیمت 335 دلار و پیکسل 3a XL با قیمت 380 دلار دردسترس قرار دارد.

گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL در سال 2019 به‌عنوان مدل ارزان‌قیمت گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال معرفی و با فروش درخورتوجهی مواجه شدند. گوگل در پیکسل 3a از سخت‌افزار مناسب و دوربین توانمند استفاده کرد و آن را با قیمت مقرون‌به‌صرفه دردسترس مصرف‌کنندگان قرار داد. میزان استقبال از پیکسل 3a چشمگیر بود؛ به‌گونه‌ای که طبق گفته‌ی تحلیلگران، این گوشی و مدل XL آن عملکرد بسیار بهتری از پیکسل 3 و 3 ایکس‌ال داشته‌اند.

استقبال از گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال در ابتدا اصلا راضی‌کننده نبود و کاربران از عملکرد پردازشی نه‌چندان مناسب آن‌ها گله‌مند بودند. دیگر مشکلات برشمرده‌شده برای پیکسل 3 باتری ضعیف و مشکلاتی درزمینه‌ی ثبات دوربین بودند. پیکسل 3a با همان دوربین پیکسل 3 عرضه شد و عمر باتری بهتری درمقایسه‌با آن ارائه می‌داد. گوگل ازطریق 3a توانست توجه کاربران زیادی را جلب کند.

توقف تولید و فروش پیکسل 3a به‌وضوح نشان می‌دهد گوگل در پی عرضه‌ی مدل جدید این گوشی در آینده‌ی نزدیک است. از ماه‌ها پیش تاکنون، شایعه‌های زیادی درباره‌ی مدل ارزان‌قیمت پیکسل 4 شنیده‌ایم. این گوشی که فعلا با نام پیکسل 4 ایکس‌ال شناخته می‌شود و قرار است در نقش رقیبی مهم برای محصولاتی نظیر آیفون SE نسل دوم ظاهر شود.

عمده‌ی کارشناسان دوربین پیکسل 3a را در بین گوشی‌های ارزان‌تر از 500 دلار‌ بهترین دوربین ممکن می‌دانند. امروزه گوشی‌های جدیدی در بازار موجود هستند؛ اما پیکسل 3a همچنان ازلحاظ عکاسی و فیلم‌برداری دستگاهی باکیفیت است. گوگل قطعا در پیکسل 4a توانایی‌های دوربین را بهبود خواهد بخشید. براساس اطلاعات فاش‌‌شده، پیکسل 4a به صفحه‌نمایشی 5٫8 اینچی (بزرگ‌تر از پیکسل 3a و کوچک‌تر از پیکسل 3a ایکس‌ال)، تراشه‌ی اسنپدراگون 730 کوالکام، 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری 3،080 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 18 وات مجهز می‌شود. ناگفته نماند احتمالا مدل XL این محصول هرگز روانه‌ی بازار نخواهد شد.

دیدگاه شما کاربران همدیگه درباره‌ی این موضوع چیست؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده