مرکز نوآوری ایران زمین و سازمان فناوری اطلاعات، به‌منظور حمایت از شرکت‏‌های نوپا، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

مرکز نوآوری ایران زمین به نمایندگی از بانک ایران زمین، با سازمان فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور حمایت از شرکت‏‌های نوپا امضا کردند. براساس این تفاهم‌نامه، تعداد 5هزار عضو سامانه نوآفرین به خدمات بانکداری باز بانک ایران زمین دسترسی پیدا می‌کنند. وب‌سرویس‌های بانک ایران زمین که دراختیار شرکت‌های عضو سامانه نوآفرین قرار می‌گیرد، شامل احراز هویت، سپرده، انتقال وجه، قبض و شارژ، چک، تسهیلات، درگاه بانکی، ارسال پیامک، باشگاه مشتریان و دستور پرداخت است.

بسته‌ی رایگانی که با امضای این قرارداد به شرکت‌های عضو در سامانه نوآفرین واگذار می‌شود، شامل سیم‌کارت، اینترنت پرسرعت، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و دسترسی به زیرساخت باز API بانکی است. البته شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های دیگر نیز می‌توانند از 70 خدمت حوزه‌ی فناوری مالی و 200 خدمت بانکی سامانه نوآفرین استفاده کنند.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در این مراسم حضور داشت، سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات را گام مهمی برای سیستم بانکی کشور دانست. وی با تأکید بر اهمیت شکل‌گیری مراکز نوآوری گفت که ایجاد چنین مراکزی در حوزه‌ی بانکداری، به‌مثابه‌ی آینده‌نگری و حمایت از کسب و کارهای نوپا است.

ناظمی: بااستفاده‌از خدمات بانکداری باز می‌توان به اپلیکیشن‌ها برای جمع‌آوری پول کمک کرد

ناظمی با اشاره به مسئله‌ی جمع‌آوری پول که اکنون تنها در اختیار بانک‌ها است، گفت بااین‌حال بسیاری از اپلیکشن‌ها علاقمند به حضور در این بخش هستند، اما به‌دلیل پیچیدگی‌های موجود، بانک‌ها باید ازطریق Open API اجازه‌ی دسترسی را به آن‌ها بدهند.

فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، به بالارفتن میزان تراکنش‌های غیرحضوری در بانک ایران زمین اشاره کرد و گفت، 97درصد از تراکنش‌های این بانک به‌صورت غیرحضوری است و همین موضوع، موفقیت در امر دیجیتالی‌کردن بانک را نشان می‌دهد.

اینالویی همچنین بر نقش نوآوری که کسب و کارها می‌توانند برای بانک به‌همراه بیاوردند تأکید کرد و گفت بانک ممکن است در طول سال دو الی سه محصول ارائه کند اما قرارگیری در یک اکوسیستم بازتر، با حضور استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها کمک می‌کند که خلاقیت افزایش پیدا کند.

در این مراسم، همچنین اعلام شد که پایلوت بانک دیجیتالی ایران زمین، پس از سه سال، در پاییز سال جاری رونمایی می‌شود.

سعید روشنی، مشاور رئیس سازمان نوآوری نوآفرین با اعلام اینکه طرح نوآفرین، اردیبهشت‌ماه سال 98 به تصویب رسید، گفت که در طول این یک سال، تعداد 2548 کسب و کار نوپا، 130 سرمایه‌گذار، 222 مرکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، 1924 تیم نوپا، 630 شرکت بزرگ رشدیافته و 255 علاقمند به حوزه‌ی کارآفرینی به این سامانه اضافه شده‌اند. همچنین 13 سامانه دولتی به اکوسیستم نوآفرینی معرفی شده‌اند که خود عامل ایجاد دو پلتفرم کسب‌وکار و کسب و کار بوم‌واره بوده‌اند.

منبع همدیگه

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده